Posts

Showing posts from August, 2015

KITA

KITA... Kau Ingat Tak Apa untuk kau sewenang-wenangnya salahkan takdir andai hidup ini tak seindah yang kau impikan?

Kita ni seorang yang baik... Selalu tolong orang, pandai jaga hati orang tapi satu je sifat kita yang kita tak sedar kita ada ialah, kita selalu rasa diri kita "dianiaya".

Maksud "dianiaya" ni ialah, bila kita selalu rasa orang tak pernah nak faham apa kita rasa. Bagi kita, hati kita takde seorang pun yang tahu nak jaga. Satu dunia lah asyik nak sakitkan hati kita je.

Pendek kata, kita rasa manusia sejagat tak tahu lah nak hormati perasaan kita.

Sejujurnya, kita terguris dengan setiap orang yang kita jumpa.

Kita sedar yang kita mesti ade pernah terguriskan hati orang lain jugak tapi apa yang kita sebenar-benarnya tak sedar ialah, dalam kita sibuk dengan hidup rasa diri "dianiaya" tu, kita tengah tikam kawan kita sendiri bertubi-tubi. Tapi, atas dasar persahabatan, kawan kita senyum je biar kita hunus dan tarik keluar bilah pisau tu. Dah lal…